bhp warszawa

Warto sprawdzić

Tym razem

Korzystając z chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę dodać notkę na temat kursy bhp. Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji...powypadkowej BHP.
Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów.
Natomiast z innej strony na to patrząc. Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową.
Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego.
W tym temacie dodam jeszcze jedno. Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość.
Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp.
Teraz o czymś innym. Możliwe, że nie wszyscy wiedzą ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń bhp nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców.

Szkolenia bhp odbywają się na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U.

2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej rzeczy. W każdej pracy zanim się zacznie niezbędne będzie zapoznanie się ze miejscem pracy.
Oprócz tego potrzebne jest odbycie instruktażu BHP - jest to szkolenie wstępne.

I o ile zawsze pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp.

Oprócz tego chciałbym napisać także o: W naszym kraju jest sporo firm z branży bhp.

Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp.
Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń.
Z innej strony patrząc.

Warto zastanowić się

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio.
Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego. Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową.

Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego.

Teraz o czymś innym. Czy warto zajmować się wszystkimi sprawami w swojej firmie? Oczywiście można trochę oszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się kwestiami BHP.

Jednak należy pamiętać, że nasz czas jest cenny - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie.

Oprócz tego chciałbym napisać także o: Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną.

Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP.
Warto zastanowić się także nad czymś innym. Być może kwestia szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość czasochłonnym.
W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu.
Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe.

To tyle.

Spójrzmy jednak na inną rzecz. Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy.

Pisałem już o sposobach oszczędności czasu.

Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np.

obsługę BHP czy rachunkowość.

Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp.

Natomiast z innej strony na to patrząc.

może prowadzić

bhp warszawa kursy bhp to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji. Czy jako manager firmy opłaci się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w swojej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to tracisz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu.

Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę. Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy w biurze lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu: Przy pracy biurowej krzesło ma spore znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie.

Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień.

Wystarczająco dobre krzesło do biurka komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze stopnia pochylenia) oraz ergonomicznie profilowane oparcie.

Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego.
Bez tego można się "połamać".
Życzę bezpiecznego używania kompa.
Odniosę się jeszcze do innej sprawy. Już nawet szkolenia online zwiększają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane dobrze.
Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp.

To tyle.

Spójrzmy jednak na inną rzecz. Pewnie nie jeden właściciel firmy myślał nad tym w jaki sposób oszczędzić czas.

Idealnym rozwiązaniem na to jest delegowanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taki outsourcing pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu.

Wiele korzyści z niewielką cenę.

Teraz o czymś innym. Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP.

Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego.

Warto zastanowić się także nad czymś innym.

na inną rzecz

kursy bhp to prawdopodobnie dla Ciebie czytelniku być niezbyt fascynujące ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie.
Dlatego napiszę jeszcze kilka zdań. Chyba znacie to powiedzenie, że stolarz jest bez rąk? Z pewnością tak było kiedyś, zwłaszcza za czasów komunizmu - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę. Być może kwestia szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość problematycznym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników.

A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe.

To tyle.

Spójrzmy jednak na inną rzecz. Cel okresowych szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości bhp zdobytych w czasie szkolenia bhp zapoznanie pracowników z nowymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi W tym temacie dodam jeszcze jedno. Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek okresowych szkoleń bhp nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców.

Szkolenia bhp są obowiązkiem na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym..
Dodane: 04-12-2014 08:52

Tagi: bhp szkolenia bhp Warszawa szkolenie bhp szkolenia

Widok do druku:

bhp warszawa