Odpowiednie żywienie bogate w składniki odżywcze tzw.

to niezbędnik każdego rodzaju ćwiczeń.

Bez tego efekty naszej pracy mogą być kiepskie.

Jakie odżywki na początek...

superfoodOdżywki dla sportowców to temat rzeka: suplementy...przed treningiem, po i w trakcie.
Naturalne białka serwatkowe, kreatyna, glutamina itp.
Dla laika to naprawdę czarna magia- jak się w tym wszystkim połapać? Jeżeli zaczynamy naszą przygodę z treningami warto zasięgnąć porad u stałych bywalców siłowni lub personelu.

Warto też przejść kilka treningów indywidualnych po okiem trenera, który w cenie usługi ustali dla nas dietę na kilka tygodni i podpowie jakie suplementy stosować.

Oczywiście nie zawsze będziemy mieli taka potrzebę- przecież odżywki to dodatkowy koszt, a sam karnet na siłownię potrafi nadszarpnąć niejeden budżet.

Napoje izotoniczne

Izotoniki w sklepach kuszą intensywnymi kolorami, wysportowanymi sylwetkami na etykietach i rzeko dobrym działaniem na nasze ciało.
Niestety znaczna większość to przesłodzone napoje o zawartości kilku minerałów i soli. Zamiast sklepowych napojów tego typu warto przyrządzić je sobie samemu- w domowym zaciszu.

Składniki i końcowy smak można dostosować do własnych preferencji.

Ja polecam izotonik z miodem, cytryną, imbirem i oczywiście solą morską.

Świetnie nawodni nasz organizm i uzupełni sporo potrzebnych soli mineralnych.

Można też użyć wysoko mineralizowanej wody, co tylko poprawi skład naszego napoju.

Łakocie po treningu

superfood Czy trening na siłowni albo odchudzający musi wiązać się całkowitą rezygnacją ze słodyczy i słodzonych napojów? Niestety tak, a przynajmniej w bardzo dużym stopniu. Na pewno nie można spożywać łakoci bezpośrednio po treningu, co może na początku wydawać się dobrym pomysłem.
Jednak co dzieje się kiedy zjemy coś słodkiego: przede wszystkim na początku faktycznie poczujemy się lepiej, będziemy mieli więcej energii i siły.
Po czasie jednak ogarnie nas senność i jeszcze większe zmęczenie z powodu skoku insuliny.
Słodkości nie uzupełnią też tego co straciliśmy w czasie treningu, a już na pewno nie uzupełnią braków białek i minerałów, których tak bardzo potrzebujemy.

Zwłaszcza po intensywnym trenowaniu. .

Dodane: 14-10-2015 15:16

Tagi: sport odżywki trening jedzenie odżywcze jedzenie dieta

Widok do druku:

superfood