panele przełączników

Akumulatory i ich różne typy

W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów: Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach.
Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności.
Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności. Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn. Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru.
Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem.

System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru.

Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością. Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników. Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np.

gąbek na bazie poliakrylonitrylu. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny

Sprawdzone warsztaty mechaniki pojazdowej

Jeśli nasz samochód wymaga naprawy i konieczne jest oddanie go do warsztatu, powinniśmy zawsze wybrać taki, który będzie odpowiedni.
Chodzi tu oczywiście o te sprawdzone i polecane miejsca, które cieszą się dobra opinią.
Jak można je znaleźć? W dzisiejszych czasach nie będzie to stanowić żadnego problemu, ponieważ wystarczy jedynie skorzystać w tym celu z Internetu i poszukać opinii na forach lub stronach poświęconych motoryzacji.
Inni użytkownicy często bardzo chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami, dlatego dzięki temu szybko i prosto znajdziemy odpowiedni zakład mechaniki pojazdowej.
Tylko wybierając ten właściwy będziemy mieć pewność, że nasze auto będzie bezpieczne i dobrze naprawione.

Parę słów o tablicy rozdzielczej

panele przełączników
Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu.

W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.: prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd.

Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph); obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę; wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu; drogomierz (całkowity, dzienny); wskaźnik temperatury płynu chłodzącego; wskaźnik temperatury oleju silnikowego; wskaźnik napięcia ładowania; wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego; lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza.

Widok do druku:

panele przełączników