Naprawa samochodu w autoryzowanym serwisie

Czujnik wału korbowegoChociaż większość osób decyduje się na zlecenie napraw samochodowych w zwykłym warsztacie, to jednak nie brakuje i tych, którzy wolą wykonać serwisowanie samochodu w autoryzowanym serwisie.
Dlaczego warto zdecydować się na tą drugą opcję? Pomimo to, że musimy się spodziewać o wiele wyższych kosztów naprawy, to jednak ten wybór jest niejednokrotnie dobrym wyjściem z sytuacji z uwagi na to, że taki serwis często jest jedynym miejscem, w którym można naprawić nowe auto. Takie serwisy zapewniają również oryginalne części samochodowe, które mogą być o wiele korzystniejsze dla naszego samochodu niż zamienniki.

Co więcej, w autoryzowanym serwisie możemy spodziewać się profesjonalnej diagnostyki samochodowej na bardzo wysokim poziomie.

Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego Czopy główne Czopy korbowe Przeciwciężar Tarcza koła zamachowego Ramię wykorbienia ? łączące czopy Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału.
W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych.
Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone).
Wały silników największych (zob.
silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku. Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

Tłok w silniku spalinowym

Czujnik wału korbowego
Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki.
Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem. Tłok spełnia wiele zadań: uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni), przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego, prowadzi górną część korbowodu. W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy.
Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji.
Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego.
Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy).

Widok do druku:

Czujnik wału korbowego