Praca mechanika samochodowego

Koło pasowe wału korbowegoNa rynku znajdziemy obecnie wielu specjalistów, którzy pomagają nam dokonywać drobnych napraw w domu lub zajmują się naszym zdrowiem.
W każdej dziedzinie spotkać możemy konkretnych fachowców, a jeśli chodzi o nasze samochody i ich naprawy, odpowiedzialnymi za to osobami są mechanicy samochodowi. To właśnie oni przeprowadzają przeglądy aut oraz ich naprawy, a także mogą przekazać nam zalecenia, które wpłyną na dłuższą żywotność naszego pojazdu.

Warto od czasu do czasu korzystać z ich usług, ponieważ nie każdą usterkę będziemy mogli naprawić samodzielnie.

Fachowa pomoc sprawi, że nasze auto będzie sprawne o wiele dłużej i pozwoli nam uniknąć problemów, więc nie warto jej unikać.

Silnik dwusuwowe - rodzaje i zastosowania

Koło pasowe wału korbowego
Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca.

Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne). Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania.

Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych. Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe.

Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla).

Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy.

Z początku m.in.

do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np.

kosiarek do trawy.

W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe.

Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70.

XX w. używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80.
XX w.
stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg. Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną.
Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45. Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np.
ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np.
straży pożarnej.
Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne.
Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy

Czym jest przepływomierz?

Przepływomierz ? przyrząd pomiarowy służący do pomiaru strumienia objętości lub masy materii poruszającej się przez daną powierzchnię prostopadłą do kierunku przepływu. Zdecydowana większość przepływomierzy służy do pomiaru przepływu cieczy, znacznie mniej konstrukcji służy do pomiaru przepływu gazów.
Ponieważ ustrój pomiarowy przepływomierzy wskazuje zwykle wartość chwilową przepływu, konieczne jest zintegrowanie ich z licznikiem.
Zatem całkowita objętość materii, która przepłynęła, jest uzyskiwana na drodze całkowania wartości natężenia przepływu w czasie (w kolejnych chwilach). W konstrukcjach przyrządów pomiarowych do pomiaru przepływu można wyróżnić trzy główne grupy przepływomierzy oparte na: oddziaływaniu mechanicznym zjawiskach falowych: przepływomierze ultradźwiękowe oraz optyczne ? wykorzystujące efekt Dopplera istnieniu pola elektromagnetycznego ? oparte na prawie indukcji elektromagnetycznej Faradaya Historycznie najstarsze są przepływomierze wykorzystujące mechanikę płynów.
Są to często przepływomierze najprostsze w konstrukcji.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przep%C5%82ywomierz.