Problemy ze sprawnością samochodu

Czujnik MAPKażdy lubi poruszać się własnym autem.
Daje nam tą większą swobodę i niezależność, ale żeby móc to robić, samochód musi być całkowicie sprawny i bezpieczny.

W każdym aucie mogą pojawić się mniejsze lub większe awarie i należy w takim przypadku odpowiednio zareagować.

Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, nie powinniśmy podejmować się samodzielnych napraw, ponieważ często jedynie pogarsza to sytuację.

W takim przypadku należy udać się do warsztatu lub zamówić pomoc drogową, która postara się naprawić usterkę na miejscu lub zapewni nam transport samochodu do najbliższego zakładu mechanicznego.
Takich sytuacji nie wolno lekceważyć, ponieważ mogą one generować spore koszty i problemy.

Który serwis będzie najlepszy?

Na rynku funkcjonuje obecnie wiele warsztatów naprawy samochodów, do których możemy udać się po pomoc, jeśli nasz samochód zawiedzie.
W takich miejscach odpowiedni specjaliści potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o naprawy samochodu, a wystarczy jedynie znaleźć taki, który zapewni nam usługi na odpowiednim poziomie. Jeśli nie jesteśmy pewni, który z nich może nam to zagwarantować, powinniśmy poszukać dodatkowych informacji oraz przeczytać w Internecie opinie o każdym z nich.
W ten sposób znajdziemy odpowiednie miejsce, które zajmie się naszym samochodem we właściwy sposób i zapewni nam spokój, że nie będzie działo się z nim nic złego przez długi czas.

Świece w aucie - jak działają?

Czujnik MAP
Iskra powstaje pomiędzy elektrodą centralną (środkową), zasilaną wysokim napięciem i umieszczoną wewnątrz izolatora ceramicznego, a elektrodą (elektrodami) boczną podłączoną do masy poprzez gwintowany korpus świecy. Korpus służy także do zamontowania świecy w gnieździe w głowicy silnika, zapewniając tym samym dobre odprowadzanie ciepła. Szczelina pomiędzy elektrodami wymaga okresowej kalibracji zgodnie ze specyfikacją wytwórcy. Szczelina nie może być zbyt duża, bo wtedy iskra nie przeskoczy pomiędzy elektrodami świecy, ani nie może być zbyt mała ponieważ wtedy świeca zostałaby szybko zarzucona (zespawana), czyli obie elektrody zostałyby połączone np. opiłkiem metalu co uniemożliwia przeskok iskry, a co za tym idzie zapalenie mieszanki paliwo-powietrznej. Każda świeca ma swoją tzw. wartość cieplną. Jest to zdolność świecy zapłonowej do odprowadzania nadmiaru ciepła i utrzymania jej elementów w optymalnym zakresie temperatur. Rozróżniamy tu: świece zimne - mające duże zdolności do odprowadzenia ciepła - są one stosowane częściej w silnikach chłodzonych powietrzem, oraz w silnikach o dużym wysileniu (wysokie obroty pracy, duża moc jednostkowa silnika - cześciej w silnikach dwusuwowych z uwagi na zwiększoną emisję ciepła) świece gorące - mają ograniczone zdolności do odprowadzenia ciepła - są stosowane w silnikach wolnoobrotowych, zwłaszcza o małym wysileniu, najczęściej czterosuwowych, chłodzonych cieczą.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa.

Widok do druku:

Czujnik MAP