Samochód w warsztacie

Dodane: 25-07-2016 18:14
Samochód w warsztacie przepływomierz

O komforcie cieplnym

Komfort cieplny ? zespół cech mikroklimatu, który powoduje dobre samopoczucie człowieka.
Odczucia termiczne człowieka odnoszą się głównie do równowagi cieplnej całego ciała. Na równowagę tę wpływa: aktywność człowieka, odzież jaką ma na sobie, jak również parametry otoczenia: temperatura powietrza, średnia temperatura promieniowania, prędkość przepływu powietrza i wilgotność względna. Na podstawie badań prof. Ole Fangera opracowano normę ISO wg której wrażenia cieplne ciała ludzkiego przewiduje się za pomocą wskaźników PMV i PPD.
Z doświadczeń inżynierów klimatyzacji wynika, że optymalne warunki dla ludzi wykonujących lekką pracę (np. praca biurowa) występują przy jednoczesnym spełnieniu następujących parametrów powietrza wewnętrznego:
? temperatura: lato 23 ? 26 °C; zima 20 ? 24 °C
? wilgotność względna: 40 ? 60% (max 35 ? 65%)
? prędkość powietrza w strefie przebywania ludzi: 0,2 ? 0,5 m/s
Nie zachowanie któregokolwiek z tych parametrów może powodować u ludzi odczucie duszności, parności lub przeciągu. W zależności jednak od aktywności i odzieży człowieka, przyjmuje się różne zakresy parametrów powietrza wewnętrznego.
Oprócz odczuć termicznych, równie istotnym elementem komfortu jest przebywanie w czystym powietrzu o odpowiedniej zawartości tlenu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja


Sprawne auto dzięki częstym kontrolom

Jeśli nasze auto ma być sprawne, konieczne będzie regularne i rzetelne kontrolowanie jego stanu przez doświadczone osoby. Nie zawsze uda się to zrobić prosto i szybko, dlatego najlepiej będzie w tym celu udawać się do specjalnych warsztatów, w których poza wyszkolonymi osobami znajdą się także odpowiednie narzędzia pozwalające w kompleksowy sposób sprawić kondycję naszego samochodu. Aby wszystko przebiegało sprawnie, najlepiej będzie oczywiście ustalić sobie plan wizyt w danym miejscu i na bieżąco sprawdzać kiedy warto będzie wybrać się do mechanika. Jeśli podejdziemy do tego odpowiedzialnie, z pewnością uda nam się zachować dobrą sprawność naszego samochodu przez bardzo długi czas i uniknąć niechcianych komplikacji.


Warto wiedzieć

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG - gaz płynny
CNG - sprężony gaz ziemny
metanol
alkohol etylowy (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)
Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Silnik może być zasilany w paliwo poprzez: gaźnik, wtrysk paliwa (bezpośredni lub pośredni; jedno- lub wielopunktowy) oraz mieszalnik gazu1. Paliwo przed dotarciem do komory spalania musi zostać rozpylone w powietrzu1.

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym