Informacje odnośnie funkcjonowania firmy można zdobyć na różne sposoby, jednym z nich są .
To dobry pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych albo różnych firm z wydziałami w innych miastach.

Dobry marketing

tajny klient tajny klientIm większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe.
Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie całej marki może oznaczać koniec dla jej działalności.
Straty poniesione na skutek takich błędów są bardzo dotkliwe, dlatego warto zatrudniać jedynie renomowanych specjalistów oraz odpowiednio im płacić, aby mieli motywację do pracy. Pozytywny PR jest bardzo istotny, a dbanie o to należy do istotnych czynników rozwoju i utrzymania firmy w dobrej kondycji.
Mało kto dzisiaj może sobie pozwolić na niezadowolenie klientów, albo na złe opinie w internecie.
Inwestycje tego typu może nie przynoszą wymiernych korzyści, ale z czasem dostrzeżemy ich wartość.

Problematyczne sytuacje z klientami

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy.

Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa.

Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie.

Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć. Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem.

Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.

Ankiety i wpływ ankietera- Wikipedia

Wpływ ankieterski (także efekt ankieterski) w badaniach surveyowych jest to wpływ jaki ankieter wywiera na respondenta podczas realizacji wywiadu.
Wpływ ten nie wynika z celowych działań ankietera, lecz z jego mimowolnych sygnałów, którymi daje do zrozumienia która odpowiedź jest pożądana oraz sposobu interpretacji i antycypacji jego cech społecznych przez respondenta.
Jednym z takich czynników jest przede wszystkim płeć ankietera, ale także czasami jego światopogląd czy nawet poglądy polityczne, co rzutować może na sposób zadawania pytań respondentowi, a w konsekwencji na udzielane przez respondenta odpowiedzi. Aby niwelować wpływ ankieterski ośrodki badawcze czy poszczególni badacze starają się porównywać odpowiedzi udzielane różnym typom ankieterów i przeprowadzają również tzw. ankiety dla ankieterów. Ankieter także bywa nieświadomy dokładnego celu badania czy kto jest zleceniodawcą sondażu.
W metodologii nauk społecznych regułą jest zlecenie weryfikacji hipotezy osobie innej niż jej autor.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wpływ_ankieterski.
Dodane: 08-04-2016 04:19

Tagi: badania marketingowe biznes usługi dla firm marketing

Widok do druku:

tajny klient