Pewne sposoby w marketingu dostarczaj─ů bardzo u┼╝ytecznych danych. Takie to absolutna podstawa w tym temacie.

Zgaduj zgadula

badania statystyczneMarketing to zgadywanie czego potrzebuj─ů ludzie, albo za jako┼Ť czas b─Öd─ů potrzebowali.

Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych marketingowc├│w jest niewiele, a takie dane s─ů wr─Öcz bezcenna dla w┼éa┼Ťcicieli...firm, dostarczycieli us┼éug i produkt├│w. Wszelkie kwestie zwi─ůzane z potrzeb─ů danego cz┼éowieka, grupy ludzi czy ca┼éego kraju.

Dane te s─ů zbierane ostatnio z ka┼╝dego mo┼╝liwego ┼║r├│d┼éa, a zw┼éaszcza z Internetu.

Strony ┼Ťledz─ů u┼╝ytkownik├│w i przesy┼éaj─ů dane do firm marketingowych, oczywi┼Ťcie nie za darmo.

Przed wprowadzeniem produktu

W zasadzie ka┼╝dy produkt wprowadzany na szerok─ů skal─Ö jest najpierw badany pod k─ůtem marketingowym przez specjalist├│w.
Robi─ů oni badania marketingowe na szerok─ů skale, uwzgl─Ödniaj─ůc grup─Ö wiekow─ů, p┼ée─ç, region i wiele innych czynnik├│w, kt├│re mog─ů wp┼éywa─ç na sprzeda┼╝ nowego produktu. Wyniki przedstawiane s─ů zarz─ůdowi danej firmy i ta decyduje czy op┼éaca im si─Ö wypuszcza─ç dany produkt na rynek.
Badania jednak to nie wszystko, poniewa┼╝ wszystko po drodze z fabryki do sklep├│w mo┼╝e p├│j┼Ť─ç nie tak, ale o tym mo┼╝e kiedy indziej.

Viral

badania statystyczne
Marketing wirusowy (zw.
reklam─ů wirusow─ů; ang.
viral marketing) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych.

Polega na zainicjowaniu sytuacji, w kt├│rej potencjalni klienci b─Öd─ů sami mi─Ödzy sob─ů rozpowszechnia─ç informacje dotycz─ůce firmy, us┼éug czy produkt├│w1.

Nie zawsze musi to by─ç konkretna informacja, mo┼╝e to by─ç tzw. budowanie ┼Ťwiadomo┼Ťci marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywo┼éywanie po┼╝─ůdanych skojarze┼ä z nazw─ů, logo firmy. Przyk┼éadem marketingu wirusowego mog─ů by─ç zabawne lub intryguj─ůce filmiki lub zdj─Öcia reklamowe (cz─Östo stylizowane na amatorskie), kt├│re u┼╝ytkownicy Internetu rozsy┼éaj─ů mi─Ödzy sob─ů.

Wykorzystywana jest tak┼╝e plotka, tworzone s─ů odpowiednie trendy czy legendy miejskie, kt├│re w─Ödruj─ůc mi─Ödzy potencjalnymi klientami, maj─ů zwi─Öksza─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç produktu i czyni─ç z niego produkt symboliczny, o wysokiej jako┼Ťci czy symbol statusu, b─ůd┼║ przeciwnie, szkodzi─ç jego opinii.┼╣r├│d┼éo: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_wirusowy

Marketing po cichu

Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy.

To spos├│b na dotarcie do wielu klient├│w i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej w┼éa┼Ťciwej, a wszystko za spraw─ů ma┼éego tricku. Wystarczy podszy─ç si─Ö pod u┼╝ytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwala─ç firm─Ö.

Oczywi┼Ťcie na tyle dyskretnie, aby nie zosta─ç zdemaskowanym, bo ca┼éa akcja zadzia┼éa odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chcia┼é.
Jednak etyczno┼Ť─ç takiej metody to kwestia dyskusyjna. .
Dodane: 28-11-2015 12:52

Tagi: biznes marketing statystyka badania

Widok do druku:

badania statystyczne