myjnia samoobsługowa cena zakupu

Cenne wskazówki od fanów motoryzacji

Chociaż dla większości osób zainteresowanych motoryzacją jest to tylko hobby, któremu lubią poświęcać czas, nie brakuje również osób, dla których wymiana części samochodowych czy ogólnie praca pod maską auta to sposób na życie.

Wielu mechaników samochodowych swój zawód wybrało właśnie ze względu na zainteresowania.

To bardzo popularne hobby ma z pewnością swoje zalety.

Do największych atutów z pewnością należy to, że bez przeszkód możemy wymieniać się cennymi wiadomościami z osobami, które poznaliśmy właśnie dzięki temu zainteresowaniu.
Tylko fan motoryzacji jest w stanie zrozumieć rozterki innego pasjonata wymiany części samochodowych czy ulepszania własnego auta.

V2

myjnia samoobsługowa cena zakupu
V2 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z dwóch cylindrów. Silnik tego typu stał się nieodłącznym symbolem marki motocykli Harley-Davidson.

Inne firmy (głównie japońskie) spopularyzowały ten typ silnika w motocyklach, które są tańsze i bardziej dopracowane pod względem technologicznym niż konstrukcje amerykańskie. W Polsce produkowano motocykle z silnikami tego typu: CWS M 55 1929 i Sokół 1000 M111 1936.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V2_(silnik)

Jak działa turbosprężarka?

Turbosprężarka popularnie nazywana turbiną to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny i sprężarki.
Turbina i sprężarka w tej maszynie osadzone są na jednym wale.

Turbosprężarka służy do doładowania silnika spalinowego lub kotła spalinowego.

Turbina znajdująca się w turbosprężarce zasilana jest spalinami z silnika spalinowego, sprężarka natomiast zasila silnika sprężonym powietrzem.
Do cylindra trafia duża ilość powietrza, co daje większą moc silnika.

Obroty sprężarki zależą od ilości gazów dostarczanych do niej.

Nowoczesne turbosprężarki mają mniejszy moment bezwładności niż turbosprężarki starszego typu.

Zastosowanie turbosprężarki w silniku powoduje wzrost sprawności silnika, wzrost wysilenia, co sprawia, ze silniki mogą być mniejsze i lżejsze, lepszą charakterystykę silnika, lepsze opłukanie cylindra ze spalin, brak wyczuwalnego spadku mocy. Wadą turbosprężarek jest wzrost temperatury czynnika roboczego. Aby uniknąć przegrzania części i schodzić ją stosuje się chłodnice w układzie doładowania.

.