pompa paliwa opel

Wtryski - zasada działania

Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach.
Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy).
Większość układów pracuje w trzech głównych stanach: w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew.
zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np.

po uruchomieniu zimnego silnika w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew.

przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika.
Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew.
ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd). w trybie awaryjnym - układ przechodzi w stan awaryjny w razie uszkodzenia mikrokontrolera itp.

(typowo wykrywane jest to układami typu watchdog itp.), jeśli komputer przestaje sterować wtryskiem paliwa i zapłonem, rolę tę przejmują proste układy elektroniczne (np.

timery), które zapewniają "zgrubne" sterowanie i pracę silnika i jazdę, na ogół przy bardzo złej ekonomii spalania i osiągach. W obecnie stosowanych układach w razie wystąpienia trybu awaryjnego lub zbyt długiej pracy w trybie otwartej pętli, czy uszkodzeniach kluczowych czujników, układ sygnalizuje kierowcy awarię kontrolką "check engine" (pomarańczowy napis lub piktogram silnika).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa

O silnikach wtryskowych

Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego. Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym.

W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe. Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy. W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw.

układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa

Gdzie oddać samochód na przegląd?

pompa paliwa opel Czasem nasze samochody ulegają awariom lub wymagają drobnych napraw, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Nie zawsze mamy możliwość wykonać je samodzielnie i właśnie w takich sytuacjach warto postarać się i znaleźć dobrego mechanika samochodowego, który zadba o nasz pojazd.
Warto przy tym kierować się poleceniem znajomych lub opiniami odszukanymi w Internecie, ponieważ nie każdy specjalista zapewni nam taki sam poziom świadczonych usług.

Należy tu wybierać sprawdzone firmy, posiadające odpowiednią renomę oraz mogące zaoferować nam dobrą jakość w odpowiedniej cenie.

Nie powinniśmy oczywiście korzystać z przypadkowych warsztatów, ponieważ często może to sprawić różne problemy. .

Widok do druku:

pompa paliwa opel