tajemniczy klient

Tajemniczy klient w Wikipedii

Zwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe.
Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien być skonstruowany w sposób odzwierciedlający zachowanie typowego klienta danej firmy.
Za badanie zwykle dostają wynagrodzenie, którego wysokość jest zależna od rodzaju badania, jego trudności oraz polityki firmy badawczej. Tajemniczy klienci przechodzą specjalne szkolenia przed udaniem się na badanie: dotyczą one standardów obsługi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzić, oraz scenariusza badania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping

Praca w roli tajemniczego klienta

Pracą w roli tajemniczego klienta zainteresowane są przede wszystkim młode osoby, chociaż trzeba przyznać, że pracodawcy oferujący zlecenia dla tajemniczych klientów liczą na to, iż będą oni bardzo dobrze przygotowani i wykształceni.

Dlatego praca w roli tajemniczego klienta nie musi być taka prosta.

Tajemniczy klient będzie musiał sprawdzać poziom obsługi klienta w konkretnym sklepie i jakość sprzedawanych w nim produktów.
Dzięki temu będzie można stale podnosić jakość dopuszczanych do sprzedaży produktów.
Natomiast wynagrodzenie tajemniczego klienta będzie zależało od ilości zrealizowanych przez niego zleceń.
Będą to bardzo różne zlecenia wykonywane w praktycznie wszystkich sklepach i punktach usługowych.

Encyklopedia, hasło; badania marketingowe

tajemniczy klient
Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Użyteczność badań marketingowych Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe.

Widok do druku:

tajemniczy klient