http://www.opinia-klienta.pl

Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można zdobyć na kilka sposobów, jednym z nich są
http://www.opinia-klienta.pl
. To dobry pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Statystyka marketingowa

Statystyka- często korzystamy z tego pojęcia nie wiedząc co ono tak na prawdę znaczy. Jest to pojęcie ściśle powiązane z matematyką, a oznacza analizę danych związanych z działaniami i zachowaniami masowymi. Co idealnie pasuje do kwestii badań marketingowych, gdzie też bada się zjawiska masowo i na dużą skalę.

Pojęciem powiązanym ze statystyką jest losowość i prawdopodobieństwo zdarzeń. Te rzeczy chodzą ze sobą w parze i każdy porządny analityk danych musi być ich świadom w swojej pracy.


Problematyczne sytuacje z klientami

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.


Istota PR'u

Dbanie o dobre opinie klientów, zwłaszcza w czasach stałego dostępu do mediów społecznościowych. Czasami jedna zła opinia może pociągnąć za sobą szereg kolejnych, które mogą być jedynie działaniem konkurencji,a by zbudować negatywny PR. Co prawda takie działania na rzecz konkurencji mogą podlegać karze, jednak zwyczaj nikogo nie udaje się złapać.

Budowanie dobrych opinii może odbywać się w sposób naturalny i wtedy też te opinie maja najlepszy wpływ wizerunek danej firmy, czy tez produktu. Jednak wiele firm oferuje tzw. marketing szeptany, który polega na zakładaniu olbrzymiej ilości kont na serwisach i portalach tematycznych i dosłowne zarzucanie całej sieci wymyślonymi opiniami rzekomych klientów. Niestety część takich działań i tak przyniesie odwrotny efekt, ponieważ ludzie już nauczyli się rozpoznawać tego typu rzeczy.


Dodane: 30-07-2016 14:56

Powrót do pełnej wersji: http://www.opinia-klienta.pl