Zestaw wahaczy

Zestaw wahaczy

Dopuszczenie samochodu do użytku

Mechanik samochodowy posiada uprawnienia do wykonywania wszelkich prac przy samochodzie. Może on dokonywać obowiązkowego przeglądu samochodu, o którego wykonaniu musi pamiętać każdy kierowca. Jeżeli okaże się, że w samochodzie występują jakieś usterki, to wówczas mechanik w czasie tej samej wizyty w warsztacie może również dokonać serwisowania samochodu. Będzie ono polegało na wymianie zepsutych części samochodu, wymianie startych opon czy wyrównaniu poziomu płynów w samochodzie. Tylko po przeprowadzeniu wszystkich potrzebnych napraw samochód będzie mógł zostać dopuszczony do użytku. W przeciwnym razie kierowca nie będzie mógł podbić książeczki samochodowej i będzie musiał zrezygnować z jego używania.


Opłacalność wymiany zepsutych części samochodu

Zanim podejmiemy się wymiany starych lub zepsutych części samochodu musimy zastanowić się, czy taka wymiana rzeczywiście będzie dla nas opłacalna. W niektórych przypadkach może się, bowiem okazać, że bardziej opłacało będzie się nam kupno nowego samochodu niż ponoszenie wszystkich kosztów naprawy zepsutego auta. Dlatego mechanik samochodowy powinien przedstawić nam wstępny kosztorys naprawy samochodu zanim przystąpi do wykonywania swoich prac. Czasami będzie musiał sprowadzać części do nowych samochodów, kupionych za granicą, co może generować dodatkowe koszty i dlatego wydaje się być bardzo drogie. Jednak może się okazać, że bardziej problematyczne będzie sprowadzenie części do starych samochodów.


Kilka faktów o zawieszeniu

Zawieszenie pojazdu ? zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:

elementy prowadzące koło ? odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia ? np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny,
elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa),
elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:

zależne ? ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
niezależne ? ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
półzależne ? ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawieszenie_pojazdu


Dodane: 13-06-2016 14:45

Powrót do pełnej wersji: Zestaw wahaczy