Naprawa po wypadku

Czujnik wałka rozrząduJedną z najczęstszych przyczyn powstawania uszkodzeń w samochodach są przeróżne wypadki drogowe.

Podczas poważniejszych zdarzeń drogowych serwisowanie takiego auta może okazać się nawet nieopłacalne, ponieważ koszta z tytułu naprawy przewyższałyby wartość auta.

Serwisowanie samochodów po wypadku jest bardzo trudne nie tylko dlatego, że zwykle podczas takiego zdarzenia awarii ulega wiele części samochodowych.

Jest to skomplikowane również dlatego, że nieraz powstałe wgniecenia i inne uszkodzenia uniemożliwiają na przykład zajrzenie pod maskę w celu znalezienia wszystkich problemów z samochodem.
Z drugiej jednak strony, taka naprawa może być konieczna, ponieważ samochód to często niezbędny dla korzystających z niego osób środek transportu.

Czym jest cylinder?

Czujnik wałka rozrządu
Cylinder ? element konstrukcji mechanicznej, wewnątrz którego porusza się tłok. W każdym rozwiązaniu konstrukcyjnym cylinder spełnia równocześnie kilka zadań: stanowi ograniczenie ruchów tłoka, który musi poruszać się ruchem posuwisto zwrotnym w osi cylindra (wyjątkiem jest tłok i cylinder w silniku Wankla) zapewnia hermetyczną obudowę, co pozwala na utrzymanie znacznego nadciśnienia (ewentualnie podciśnienia) w przestrzeni roboczej pomiędzy tłokiem a cylindrem zapewnia ochronę od czynników zewnętrznych jest jednym z głównych elementów odpowiedzialnych za gospodarkę termiczną układu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cylinder_(mechanika)

Jak to działa? Tłok obrotowy w silniku

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
Powstało wiele koncepcji i konstrukcji.

Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r.

James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988).

Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936. Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie.

W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.
W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym.
Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM.
W połowie lat 80 XX w.
Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM.
W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM.

Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012.

22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji. Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg.
Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym.

Widok do druku:

Czujnik wałka rozrządu