cyjanu) do całej powierzchni tego obszaru

etykiety na roli
Druk farbami (atramentami) CMYK odbywa się metodą rastra, czyli drukowania widocznych pod lupą punktów.
Raster posiada 100% koloru.

Może mieć różny kształt (raster klasyczny ma kształt koła), różną wielkość.

Na danym obszarze druku stosunek powierzchni pokrytej rastrem danego koloru (np.
cyjanu) do całej powierzchni tego obszaru, wyrażony w procentach, to wartość tonalna.
Wartość tonalna 0% dla cyjanu oznacza powierzchnię nie pokrytą cyjanem, a wartość tonalna 100% (pełny ton) cyjanu oznacza powierzchnię pokrytą cyjanem w całości.

Drukując różnymi wartościami tonalnymi dla cyjanu mamy wrażenie optyczne różnego natężenia barwy cyjan.

W druku CMYK klasyczną kolejnością druku jest Yellow, Magenta, Cyjan, Black.

Kolejne nakładanie się kolorów drukowanych w różnych wartościach tonalnych sprawia, że można uzyskać szeroką gamę barw.

Farby (atramenty) CMYK są półtransparentne.
Kiedy na raster C zostanie położony raster M to będzie widoczna barwa wypadkowa.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym.
Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY.
Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK.
Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku.
Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np.
cięcie na gilotynach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

Ważna gałąź druku

etykiety na roliDruk reklamowy to jedna z ważniejszych gałęzi druku.
Ogólnie produkty reklamowe, które wychodzą z drukarni są jednymi z najczęściej zamawianych w dużych i małych drukarniach. Firmy próbują reklamować się na różne sposoby za pomocą różnych materiałów drukowanych; na przykład banery i ulotki wizytówki.

Lub też aklejki reklamowe, które służą do: oznaczania produktów, do etykietowania produktów, do naklejania na samochody oraz na szyby w siedzibach firmowych.

.
Dodane: 16-06-2017 03:14

Tagi: druk cyfrowy etykiety poligrafia reklama marketing

Widok do druku:

etykiety na roli

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: