tajemniczy klient

Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, dla przykładu .
To dobry pomysł, w szczególności dla wielkich sieci handlowych albo innych firm z wydziałami w innych miastach.

Nasza ofiara czyli produkt targetowany

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy.
Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.
Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu.
Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.

Szeptany...

marketing?Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy.

To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku. Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę.

Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał.

Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.

Z wikipedii: Statystyka

tajemniczy klient
Statystyka (niem.
Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now.
statisticus, ?polityczny, dot.

polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe. Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii.

Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja.

Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych.

Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka.
Dodane: 25-12-2015 05:32

Tagi: marketing sklepy badania mystery shopping badanie

Widok do druku:

tajemniczy klient