internetowy sklep motoryzacyjny

Montaż nowych części samochodowych

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu.

Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu.

Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.

Jak działa wtrysk paliwa

internetowy sklep motoryzacyjny
Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach.
Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy).

Większość układów pracuje w trzech głównych stanach: w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew.

zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np.

po uruchomieniu zimnego silnika w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew.

przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika.

Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew.

ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd). w trybie awaryjnym - układ przechodzi w stan awaryjny w razie uszkodzenia mikrokontrolera itp.
(typowo wykrywane jest to układami typu watchdog itp.), jeśli komputer przestaje sterować wtryskiem paliwa i zapłonem, rolę tę przejmują proste układy elektroniczne (np.
timery), które zapewniają "zgrubne" sterowanie i pracę silnika i jazdę, na ogół przy bardzo złej ekonomii spalania i osiągach. W obecnie stosowanych układach w razie wystąpienia trybu awaryjnego lub zbyt długiej pracy w trybie otwartej pętli, czy uszkodzeniach kluczowych czujników, układ sygnalizuje kierowcy awarię kontrolką "check engine" (pomarańczowy napis lub piktogram silnika).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa#Zasada_dzia.C5.82ania

Szybka naprawa samochodu

W małym warsztacie samochodowym można wykonywać praktycznie wszystkie prace przy samochodzie z tą różnicą, że nie wszystkie części zamienne będą znajdowały się na składzie takiego warsztatu i niektóre z nich trzeba będzie sprowadzać z innych warsztatów lub hurtowni.

Zazwyczaj wizyta w małym warsztacie pozwala na szybką naprawę samochodu, tylko czasami trzeba nieco poczekać w kolejce, jeżeli w małym warsztacie pracuje dwóch mechaników, a jeden z nich przebywa na urlopie.

W małym warsztacie można również wykonywać przegląd samochodu, który potrzebny jest do podbicia książeczki samochodowej lub staje się niezbędny po stwierdzeniu jakichś nieprawidłowości w pracy samochodu.

W takiej sytuacji czasami wystarczy wymienić wadliwe części samochodu. .